| Σχολή | 
 ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | 
| Τμήμα | 
 ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ | 
| Επίπεδο σπουδών | 
 ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ | 
| Κατηγορία μαθήματος | 
 Υποχρεωτικό επιλογής | 
| Διδάσκων | 
 Γ. Ηλιόπουλος, Καθηγητής, Π. Παπαδοπούλου, Διδάσκων Διδακτ. Εμπειρίας | 
| Κωδικός μαθήματος | 
 GEOl_077 | 
| Εξάμηνο σπουδών | 
 8ο | 
| Τίτλος μαθήματος | 
 Εφαρμοσμένη Μικροπαλαιοντολογία - Παλαιοπεριβάλλον | 
| Αυτοτελείς διδακτικές δραστηριότητες | 
 Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις, Άσκηση πεδίου | 
| Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας | 
 2 (Θ), 2 (Ε), 1 (ΑΥ) | 
| Πιστωτικές μονάδες | 
 4 | 
| Τύπος μαθήματος | 
 Επιστημονικής Περιοχής και Ανάπτυξης Δεξιοτήτων | 
| Προαπαιτούμενα μαθήματα | 
Για την καλύτερη κατανόηση του μαθήματος θα ήταν σκόπιμο οι φοιτητές να έχουν παρακολουθήσει πρώτα τα εξής μαθήματα: Παλαιοντολογία, Στρωματογραφία – Ιστορική Γεωλογία, Βιοδείκτες - Παλαιοπεριβαλλον | 
| Γλώσσα διδασκαλίας & εξετάσεων | 
 Ελληνική | 
| Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus | 
 Ναί (Στην Αγγλική) | 
| Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) | 
 https://eclass.upatras.gr/courses/GEO333/ | 
| Μαθησιακά αποτελέσματα | 
 Το μάθημα αποτελεί βασικό εισαγωγικό μάθημα για ειδικά θέματα στην παλαιοντολογία όπως η εφαρμοσμένη μικροπαλαιοντολογία . 
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος  οι φοιτητές θα είναι σε θέση: 
- Να κατανοήσουν τη σημασία των μικροαπολιθωμάτων και της μικροπαλαιοντολογίας στη στρωματογραφική και γεωλογική έρευνα γενικότερα.
 
- Να γνωρίζουν τις κυριότερες ομάδες μικροαπολιθωμάτων και να εξοικειωθούν με τις μεθόδους της Μικροπαλαιοντολογικής έρευνας, όπως αυτές συμβάλλουν στην Εφαρμοσμένη στρωματογραφική έρευνα και στην κατανόηση του παλαιοπεριβάλλοντος
 
- Να εκπαιδευτούν σε ειδικά θέματα που αφορούν την ταξινόμηση των οργανισμών, τους εξελικτικούς μηχανισμούς καθώς και την συμβολή των απολιθωμάτων στην Στρωματογραφία.
 
- Να χρησιμοποιούν επαρκώς στερεοσκόπια και οπτικά μικροσκόπια για την παρατήρηση, μελέτη και αναγνώριση μικροαπολιθωμάτων.
 
- Να αναγνωρίζουν με τη βοήθεια μικροσκοπίας της βασικές ομάδες μικροαπολιθωμάτων.
 
- Να γνωρίζουν τον τρόπο μελέτης των απολιθωμάτων για την εξαγωγή βιοστρωματογραφικών, παλαιοοικολογικών και παλαιοπεριβαλλοντικών συμπερασμάτων.
 
- Να εφαρμόζουν στην πράξη, με πραγματικά δείγματα που θα συλλέξουν μόνοι τους, τεχνικές επεξεργασίας, μελέτης, προσδιορισμού, και παλαιοοικολογικής ανάλυσης.
 
- Να χρησιμοποιεί την παλαιοντολογία ως στρωματογραφικό και παλαιοοικολογικό εργαλείο, για την επίλυση αντίστοιχων προβλημάτων
 
- Να συνθέσουν τα δεδομένα τους, και συλλέγοντας πληροφορίες από τη βιβλιογραφία, να τα συγκρίνουν και να τα αξιολογήσουν, γράφοντας τελικά μια εργασία με ύφος και δομή επιστημονικής εργασίας 
 
 
 | 
| Γενικές Ικανότητες | 
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
 
- Αυτόνομη εργασία
 
- Ομαδική εργασία
 
- Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
 
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
 
- Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
 
- Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
 
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
 
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
 
 
 | 
| Περιεχόμενο μαθήματος | 
 Μικροαπολιθώματα – Χρησιμότητα – Θαλάσσια περιβάλλοντα – Παλαιοοικολογία - Μικροαπολιθώματα και ιζηματογένεση – Τρόποι παρασκευής και παρατήρησης 
- Φυλογένεση –Κλαδιστική – Μηχανισμοί ειδογένεσης και εξέλιξης
 
- Θεωριτική μορφολογία οργανισμών και περιορισμοί
 
- Εφαρμοσμένη Παλαιοντολογία
 
- Χρήση απολιθωμάτων στη βιοστρωματογραφία, χρονοστρωματογραφία, και τον προσδιορισμό του παλαιοπεριβάλλοντος
 
- Τρηματοφόρα
 
- Οστρακώδη
 
- Ακτινόζωα
 
- Διάτομα
 
- Ασβεστολιθικό ναννοπλαγκτόν
 
- Παλυνολογία
 
- Μικρά σπονδυλωτά
 
- Ωτόλιθοι
 
 
 | 
| Τρόπος παράδοσης | 
 Πρόσωπο με πρόσωπο στην Αίθουσα Διδασκαλίας, Επίλυση στρωματογραφικών προβλημάτων κατά την διάρκεια εργαστηριακών ασκήσεων | 
| Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας & επικοινωνιών | 
- Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών στη διδασκαλία και εργαστηριακή εκπαίδευση των φοιτητών (power point, pdf) και μαυροπίνακα.
 
- Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας και επικοινωνίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class.
 
 
 | 
| Οργάνωση διδασκαλίας | 
 
| Δραστηριότητα | 
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου | 
 
| Διαλέξεις Θεωρίας | 
 2X13 = 26 | 
 
| Εργαστηριακές ασκήσεις παρατήρησης και μελέτης απολιθωμάτων | 
2X13 = 26 | 
 
| Συγγραφή αναφορών εργαστηριακών ασκήσεων | 
 2X13 = 26 | 
 
| Άσκηση Υπαίθρου | 
1X8 = 8 | 
 
| Αυτοτελής μελέτη, προετοιμασία και μελέτη δείγματος εργασίας στο εργαστήριο και συγγραφή της γραπτής εργασίας | 
30 | 
 
|  Σύνολο μαθήματος | 
 116 | 
 
 
 | 
|  Αξιολόγηση φοιτητών | 
- Γραπτή εργασία συμπεριλαμβανομένης της άσκησης υπαίθρου, επεξεργασία και μελέτη πραγματικού παλαιοντολογικού υλικού, ανάλυση αποτελεσμάτων και συγγραφή εργασίας. Η αξιολόγηση αποτελεί το 50% του τελικού βαθμού.
 
- Γραπτές αναφορές για κάθε εργαστηριακή άσκηση. Ο μέσος όρος των βαθμών των αναφορών αποτελεί το υπόλοιπο 50% του τελικού βαθμού.
 
 
- Απεικόνηση απολιθωμάτων
 
- Τεχνική Περιγραφή απολιθωμάτων
 
- Παλαιοοικολογία
 
 
 | 
| Προτεινόμενη βιβλιογραφία | 
 Τριανταφύλλου, Μ., Δήμιζα, Μ.,2012,.Μικροπαλαιοντολογία & Γεωπεριβάλλον, ΙΩΝ, Αθήνα-Περιστέρι 
- Ζαμπετάκη Λέκκα, Α., Αντωναράκου, Α., Ντρίνια, Χ., Τσουρού, Θ., Di Stefano, A., Baldassini, N., 2015. Η μικροπαλαιοντολογία και οι εφαρμογές της. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/3435
 
- Armstrong, H., Brasier, M., 2005. Microfossils, Blackwell Publishing Ltd, 2nd edition, Oxford
 
- Saraswati, P.K., Srinivasan, M.S., 2016: Micropaleontology: Principles and Applications, Springer.
 
- Martin, R.E. (Ed.), 2000: Environmental Micropaleontology: The Application of Microfossils to Environmental Geology, Springer.
 
- Σημειώσεις των διαλέξεων με τη μορφή διαφανειών των αντίστοιχων διαλέξεων.
 
 
 |