| Σχολή | 
 ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | 
| Τμήμα | 
 ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ | 
| Επίπεδο σπουδών | 
 ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ | 
| Κατηγορία μαθήματος | 
 ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ | 
| Διδάσκων | 
 Π. Ξυπολιάς, Καθηγητής | 
| Κωδικός μαθήματος | 
GEOL_028 | 
| Εξάμηνο σπουδών | 
 4ο   | 
| Τίτλος μαθήματος | 
 Τεκτονική Γεωλογία | 
| Αυτοτελείς διδακτικές δραστηριότητες | 
 Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις | 
| Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας | 
 3(Θ), 2(Ε) | 
| Πιστωτικές μονάδες | 
 4 | 
| Τύπος μαθήματος | 
 Γενικών Γνώσεων / Επιστημονικής Περιοχής | 
| Προαπαιτούμενα μαθήματα | 
ΟΧΙ | 
| Γλώσσα διδασκαλίας & εξετάσεων | 
 Ελληνική | 
| Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus | 
 ΟΧΙ | 
| Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) | 
 https://eclass.upatras.gr/courses/GEO315/ | 
| Μαθησιακά αποτελέσματα | 
 Το μάθημα απευθύνεται σε προπτυχιακούς φοιτητές που γνωρίζουν και κατανοούν τις βασικές γνώσεις της Γεωλογίας. Στόχος του μαθήματος είναι ο φοιτητής να αποκτήσει προχωρημένες γνώσεις και δεξιότητες σε θέματα που σχετίζονται με τις τεκτονικές δομές στο γήινο φλοιό καθώς και τις διεργασίες, τις κινήσεις και τις δυνάμεις που την παρήγαγαν. 
Ο φοιτητής με την επιτυχημένη ολοκλήρωση του μαθήματος θα είναι σε θέση: 
- Να γνωρίζει τις σημαντικότερες τεκτονικής δομές που δημιουργούνται στα πετρώματα
 
- Να αναγνωρίζει και να περιγράφει τις σημαντικότερες τεκτονικές δομές στην ύπαιθρο
 
- Να κατανοεί και να διακρίνει τεκτονικές δομές που σχηματίστηκαν σε διαφορετικά πεδία τάσεων
 
- Να κατανοεί και να διακρίνει τεκτονικές δομές που σχηματίστηκαν σε διαφορετικά επίπεδα του φλοιού
 
- Να ταξινομεί τις τεκτονικές δομές με βάση τα γεωμετρικά τους χαρακτηριστικά και την κινηματική που υποδεικνύουν.
 
- Να συνδυάζει τα στοιχεία προσανατολισμού τεκτονικών δομών και να υπολογίζει τα γεωμετρικά τους στοιχεία.
 
- Να απεικονίζει την τρισδιάστατη γεωμετρία των τεκτονικών δομών με απλές αζουμουθιακές προβολές
 
 
 | 
| Γενικές Ικανότητες | 
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών,
 
- Αυτόνομη εργασία,
 
- Ομαδική εργασία,
 
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
 
 
 | 
| Περιεχόμενο μαθήματος | 
 Το περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνει τα ακόλουθα κεφάλαια: 
- Εισαγωγικές έννοιες
 
- Μηχανικές ιδιότητες Πετρωμάτων
 
- Εφαρμογή της τάσης στα πετρώματα
 
- Μηχανισμοί παραμόρφωσης
 
- Εισαγωγή στα ρήγματα
 
- Κανονικά ρήγματα
 
- Ανάστροφα ρήγματα
 
- Ρήγματα οριζόντιας μετατόπισης
 
- Διακλάσεις
 
- Ζώνες διάτμησης
 
- Πτυχές-βασικές έννοιες
 
- Ταξινόμηση και μοντέλα σχηματισμού πτυχών
 
- Σχισμός.
 
- Αζιμουθιακές προβολές στην Τεκτονική Γεωλογία
 
 
 | 
| Τρόπος παράδοσης | 
 Πρόσωπο με πρόσωπο στην αίθουσα διδασκαλίας | 
| Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας & επικοινωνιών | 
  | 
| Οργάνωση διδασκαλίας | 
 
| Δραστηριότητα | 
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου | 
 
| Διαλέξεις | 
3Χ13=39 | 
 
| Εργαστηριακή Άσκηση | 
 2Χ13=26 | 
 
| Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας | 
25 | 
 
| Μελέτη (μη καθοδηγούμενη) | 
45 | 
 
| Συγγραφή εργασιών | 
20 | 
 
|  Σύνολο μαθήματος | 
 155 | 
 
 
 | 
|  Αξιολόγηση φοιτητών | 
Γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου, στην ελληνική γλώσσα, οι οποίες περιλαμβάνουν ερωτήσεις (ανάπτυξης) γνώσης και κατανόησης του περιεχομένου του μαθήματος, καθώς και επίλυση προβλημάτων. | 
| Προτεινόμενη βιβλιογραφία | 
- Ξυπολιάς Π. 2009. Αζιμουθιακές προβολές στην Τεκτονική Γεωλογία. Εκδόσεις ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ, Αθήνα, σελ. 197.
 
- Κουκουβέλας Ι. 1998. Τεκτονική Γεωλογία. Εκδόσεις Leader Books, Αθήνα.
 
- Fossen H. 2010. Structural Geology. Cambridge University Press.
 
- Davis G., Reynolds S. 1996. Structural Geology of rock and regions. John Wiley & Sons, Inc.
 
- van der Pluijm B., Marshak S. 2004. Earth Structure. W. W. Norton & Company, Inc.
 
 
 Συναφή επιστημονικά περιοδικά: 
- Journal of Structural Geology
 
- Tectonics
 
- Tectonophysics
 
 
 |