| Σχολή | 
 ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | 
| Τμήμα | 
 ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ | 
| Επίπεδο σπουδών | 
 ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ | 
| Κατηγορία μαθήματος | 
 Υποχρεωτικό Επιλογής | 
| Διδάσκων | 
Π. -Δ.-Κουτσοβίτης, Επίκ.  Καθηγητής | 
| Κωδικός μαθήματος | 
GEOL_049 | 
| Εξάμηνο σπουδών | 
 6o | 
| Τίτλος μαθήματος | 
 Μάρμαρα και Αδρανή Υλικά | 
| Αυτοτελείς διδακτικές δραστηριότητες | 
 Διαλέξεις, Εργαστηριακές ασκήσεις | 
| Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας | 
 2 (Θ) , 1 (ΕΡΓ) | 
| Πιστωτικές μονάδες | 
 4 | 
| Τύπος μαθήματος | 
 Επιστημονικής Περιοχής | 
| Προαπαιτούμενα μαθήματα | 
 Πετρογραφία Ι, ΙΙ και Ιζηματολογία. | 
| Γλώσσα διδασκαλίας & εξετάσεων | 
Ελληνικά. Διδασκαλία μπορεί να πραγματοποιηθεί και στα Αγγλικά αν αλλοδαποί φοιτητές παρακολουθούν το μάθημα.   | 
| Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus | 
 Ναι | 
| Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) | 
  | 
| Μαθησιακά αποτελέσματα | 
 Με την ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής πρέπει να έχει αναπτύξει τις παρακάτω ικανότητες / προσόντα: 
- Χρήση και εκμετάλλευση των πετρωμάτων ως «Μάρμαρα» και Αδρανή υλικά.
 
- Ικανότητα εκπόνησης ορυκτοπετρογραφικής και φυσικομηχανικής μελέτης πετρωμάτων.
 
- Ορθολογιστική διαχείριση των αποθεμάτων και ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από την εξόρυξή τους.
 
- Διαχείριση επικίνδυνων λατομικών αποβλήτων και οριοθέτηση νέων πιθανών περιοχών.
 
- Συντήρηση και αποκατάσταση λίθινών και αρχαίων ιστορικών μνημείων.
 
 
 | 
| Γενικές Ικανότητες | 
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
 
- Αυτόνομη εργασία
 
- Ομαδική εργασία
 
- Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
 
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής 
 
 
 | 
| Περιεχόμενο μαθήματος | 
 Μάρμαρα και άλλα διακοσμητικά πετρώματα- το μάρμαρο ως ορυκτός πλούτος – φυσικά χαρακτηριστικά – γεωλογικός χωροχρόνος- φυσικομηχανικές και τεχνικές ιδιότητες – κατανομή και ποικιλίες μαρμάρων – χρήσεις πετρωμάτων και μαρμάρων – το μάρμαρο στην αρχαιότητα και στη σύγχρονη εποχή – φάσεις αξιοποίησης και τυποποίησης – βάση δεδομένων – αδρανή υλικά και πετρώματα – ορυκτοπετρογραφική εξέταση – προσδιορισμός ιδιοτήτων και εργαστηριακός έλεγχος αδρανών υλικών, ταξινόμηση και χρήση – αποκατάσταση περιβάλλοντος – το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο. | 
| Τρόπος παράδοσης | 
 Πρόσωπο με πρόσωπο | 
| Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας & επικοινωνιών | 
 Παραδόσεις (Power  Point),  Εργαστηριακές Ασκήσεις | 
| Οργάνωση διδασκαλίας | 
 
| Δραστηριότητα | 
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου | 
 
|  Διαλέξεις | 
2×13=26  | 
 
|  Εργαστηριακές ασκήσεις | 
1×13=13 | 
 
|  Αυτοτελής Μελέτη | 
 61 | 
 
|  Σύνολο μαθήματος | 
 100 | 
 
 
 | 
|  Αξιολόγηση φοιτητών | 
- Γραπτή τελική εξέταση (20%) που περιλαμβάνει: Ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης.
 
- Προφορική τελική εξέταση (80%) που περιλαμβάνει: Συγγραφή επιστημονικών εργασιών και παρουσίασης τους σε ακροατήριο.
 
 
 | 
| Προτεινόμενη βιβλιογραφία | 
- Χατζηπαναγιώτου,Κ.Γ. (1985):Πετρογραφία Ι.Πανεπιστήμιο Πατρών.
 
- Χατζηπαναγιώτου,Κ.Γ. (2005):Πετρογραφία ΙΙ. Πανεπιστήμιο Πατρών.
 
- Τσιραμπίδης, Α.Ε. (2005):Ο Ορυκτός Πλούτος της Ελλάδος. Γιαχούδη, Θεσσαλονίκη.
 
 
 |