Σχολή |
ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ |
Τμήμα |
ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ |
Επίπεδο σπουδών |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
Κατηγορία μαθήματος |
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ |
Διδάσκων |
Δ. Παπούλης, Καθηγητής, Π. Λαμπροπούλου, ΕΔΙΠ |
Κωδικός μαθήματος |
Geol_009 |
Εξάμηνο σπουδών |
2ο |
Τίτλος μαθήματος |
Ορυκτολογία ΙΙ |
Αυτοτελείς διδακτικές δραστηριότητες |
Διαλέξεις, Εργαστηριακές ασκήσεις |
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας |
2 (Θ), 3 (Ε) |
Πιστωτικές μονάδες |
6 |
Τύπος μαθήματος |
Επιστημονικής περιοχής |
Προαπαιτούμενα μαθήματα |
OXI |
Γλώσσα διδασκαλίας & εξετάσεων |
Ελληνικά. Διδασκαλία μπορεί να πραγματοποιηθεί και στα Αγγλικά αν αλλοδαποί φοιτητές παρακολουθούν το μάθημα. |
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus |
Ναι (στην Αγγλική) |
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) |
https://eclass.upatras.gr/courses/GEO311 |
Μαθησιακά αποτελέσματα |
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής πρέπει να έχει αναπτύξει τις παρακάτω ικανότητες/προσόντα :
- Να παρουσιάζει τις γνώσεις και την αντίληψη των σημαντικών δεδομένων, αρχών και θεωριών της ορυκτολογίας
- Να αναγνωρίζει τα ορυκτά με τη χρήση πολωτικού μικροσκοπίου
- Να κατανοεί της εξάρτησης των φυσικών και οπτικών ιδιοτήτων των ορυκτών καθώς και της κρυσταλλικής τους δομή από τη χημική τους σύσταση.
- Ικανότητα να παρουσιάζει τις γνώσεις και την αντίληψη των σημαντικών δεδομένων, αρχών και θεωριών της ορυκτολογίας
- Την ικανότητα να εφαρμόζει αυτές τις γνώσεις στην επίλυση άγνωστων προβλημάτων
- Ικανότητα να εφαρμόζει σωστά τη μεθοδολογία στην επίλυση άγνωστων προβλημάτων.
- Εξειδίκευση που απαιτείται για επαγγελματική εξέλιξη.
- Την ικανότητα να συνεργάζεται με άλλους στις αντιμετώπιση διεπιστημονικών προβλημάτων.
|
Γενικές Ικανότητες |
Αυτόνομη εργασία, Ομαδική εργασία , Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον, Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών. |
Περιεχόμενο μαθήματος |
- Σχηματισμός ορυκτών στη Γη και στα διάφορα περιβάλλοντα
- Δυαδικά συστήματα φάσεων
- Ταξινόμηση των ορυκτών
- Τεκτοπυριτικά, φυλλοπυριτικά, Ινοπυριτικά, νησοπυριτικά, κυκλοπυριτικά, σωροπυριτικά ορυκτά
- Μερικά μη πυριτικά ορυκτά (ανθρακικά οξείδια)
|
Τρόπος παράδοσης |
Πρόσωπο με πρόσωπο |
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας & επικοινωνιών |
Παραδόσεις (Power Point), ασκήσεις, παραδείγματα |
Οργάνωση διδασκαλίας |
Δραστηριότητα |
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις Θεωρίας |
2X13 = 26 |
Εργαστηριακές ασκήσεις |
3X13 = 39 |
Φροντιστήριο |
1X13 = 13 |
Αυτοτελής Μελέτη |
72 |
Σύνολο μαθήματος |
150 |
|
Αξιολόγηση φοιτητών |
Γραπτές εξετάσεις που περιλαμβάνουν ερωτήσεις σύντομης απάντησης καθώς και ερωτήσεις ανάπτυξης δοκιμίων αλλά και επίλυσης προβλημάτων. Εξέταση στο Πετρογραφικό Μικροσκόπιο |
Προτεινόμενη βιβλιογραφία |
- Δ. Παπούλης, Π. Λαμπροπούλου. Ορυκτολογία: Συστηματική Ταξινόμηση των Ορυκτών2016. 155σελ.
- Perkins, D., Mineralogy. Prentice-Hall, Inc. New Jersey. 484p, 1998.
- Nesse, W.D., Introduction to Mineralogy. Oxford University Press. New York, Oxford, 442p. 2000.
- Dyar, M.D., Gunter, M.E., Tasa, D. Mineralogy and Optical Mineralogy. Mineralogical Society of America, Chantilly, VA. 708p, 2008.
- MacKenzie, W.S., Guilford, C., Atlas of the Rock-forming Minerals in Thin Section, Lonman, 98p, 1980.
Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
American Mineralogist, Mineralogical Magazine, Mineralogy and Petrology, Reviews in Mineralogy and Petrology, Elements, Minerals
|